.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ملتي كه منتظر شايعه است
محمد رضا شوق الشعراء
ملتي كه منتظر شايعه است

روزي كه مردم، ديگر شايعه را باور نكنند، چه اتفاقي خواهد افتاد!؟

بدليل فرهنگ حاكم و جو غالب، بسياري از اقشار مختلف مردم ايران، منتظر شايعه و مبلغ و اشاعه دهنده شايعه هستند، و گاه شايعه سازان، بيشتر از ديگران، شايعه اي را كه خود ساخته و پرورش داده اند، قبول و باور مي كنند.

هر جنس و كالايي را در بازار امروز ايران، مي توان بسادگي و با ايجاد يك شايعه و درست كردن تب خريد، گران و كمياب نمود و در اين راستا، تنها دلالان و بازاريان و محكتران و انبارداران و سودجويان هستند كه بخاطر زودباوري مردم، يكشبه به ثروت هاي بادآورده و هنگفت دست پيدا مي كنند.

يكروز برنج، يك روز چاي، يك روز قند و شكر، يك روز پودر لباس شويي، يك روز حبوبات، و فردا يك جنس و كالاي ديگر، و مردم نيز در پي هر شايعه و افزايش اندك قيمت كالاها، بجاي آنكه مصرف خود را كم كنند، براي خريد بيشتر به فروشگاهها هجوم مي آورند، و نتيجه اين هجوم احساسي و خودخواهانه، گراني و كميابي بيش از حد اجناس و كالاها مي باشد.

در ماههاي اخير و پس از گراني يكشبه برنج و قند و چايي، رسانه ها و خبرگزاري ها، مدام از كشف و توقيف انبارهاي محتكران برنج و چاي خبر مي دهند، و باز «حرص» مردم و «طمع» محتكران فروكش نمي كند.

شايعه، اجناس قفسه مغازه ها را به قفسه آشپزخانه ها منتقل كرده، و در اين ميان، پول هاي سرگردان و قدرت خريد بالاي مردم، نقش بسيار مهمي در گراني و كميابي كالاهاي ضروري ايفا مي كند، و تا فرهنگ «خريد» و «مصرف» مردم تغيير نكند، اين وضعيت همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

حكومت بر مردم ساده و زودباوري كه با شنيدن و بدون ديدن و تحقيق باور مي كنند، كار ساده و مشكلي است، و براي سرگرم نمودن مردم، تنها بايد هر هفته، يك شايعه اي ساخت و ترويج كرد، تا فكر و ذكر و ذهن مردم، به چيزي جز سياست مشغول باشد! و اما روزي كه مردم، ديگر شايعه را باور نكنند، چه اتفاقي خواهد افتاد!؟

محمد رضا شوق الشعراء


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.